„Senkit nem hagyunk ott!” – üzente Lázár János a vonattal közlekedni vágyóknak

2023. augusztus 14. 06:52

A miniszter szerint a 10 mellékvonalon bevezetett vonathelyettesítő buszközlekedés csak egy próba.

2023. augusztus 14. 06:52
Lázár János

Lázár János közösségi oldalán közzétett bejegyzésével üzent a 10 mellékvonalon bevezetett vonathelyettesítő buszokkal közlekedőknek. Az új, ideiglenes rendszer augusztus elsejétől érvényes, ennek kapcsán a miniszter a következőket írta Facebook-oldalán:

„Senkit nem hagyunk ott. Busszal vagy vonattal, de mindenkit célba juttatunk. A 10 mellékvonalon bevezetett vonathelyettesítő buszközlekedés egy próba. Lesz egy körülbelül féléves átfutási ideje, aztán decemberben kiértékeljük” – olvasható a posztban. A döntés a következő vonalakat érinti:

– (Miskolc-Tiszai–) Nyékládháza–Tiszaújváros,

– (Mátészalka–) Kocsord alsó–Csenger,

– Újszeged–Mezőhegyes,

– Mezőhegyes–Battonya,

– Somogyszob–Nagyatád,

– (Dombóvár–) Godisa–Komló,

– Balassagyarmat–Ipolytarnóc,

– Abaújszántó–Hidasnémeti,

– Karcag–Tiszafüred, illetve

– Lakitelek–Kunszentmárton (–Szentes).

 

Nyitókép: Mandiner / Földházi Árpád

 

 

Összesen 45 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lájkbajnok
2023. augusztus 14. 14:24
Amíg a felcsúti kisvasút pöfög, nincs baj.
tintapaca
2023. augusztus 14. 11:11
Még azt tenném hozzá - a nagyokosoknak -, hogy a személyközlekedés sem a vauti, sem a közúti sosem volt nyereséges. Úgy volt kitalálva, hogy a Máv is és a Volán is vegyesprofilú cégek voltak, ahol a személyközlekedés veszteségét cégen belül a teherszállítás finanszíozta. Kedves hazaáérulóink már a rendszerváltás előtt kiszervezték a Volán teherszállítását magán kft-kbe, majd a rendszerváltás után eladták a vasúti teherszállítást az osztrák Rail Cargonak. Így a személyszállítás minden veszteség az állam nyakába szakadt. Köszönjük meg kedves hazaárulóinknak, akik közül sokan - magas kitüntetésekkel ékeskedve, még köztünk élnek. Így van ez, ha stratégák helyett árulók és hülyék vezetnek egy országot!
tintapaca
2023. augusztus 14. 11:04
Én meg azt üzenem Lázár Jánosnak, hogy Somogy megye kisfalvait és belső gazdaságát tönkretette, hogy megszüntették a Kaposvár Szigetvár, Barcsa, Nagyatád, Somogyszob, Marcali közötti vasutakat, hosszú agóniára utalva a lakosságot és gazdasági esélyeit. A legutóbbi, Nagyatád-Somogyszob közötti vasút megszünteteéshez a somogyi vezetőknek, képvislőknek egy szava sem volt, pedig a Nagyaatád-Somogyszob közötti út nem a luxusbuszoknak való, amelyekre nem lehet felszállni piacozás céljából, babakocsival és biciklivel. Ha rossz az idő, az autóbuszok nem is tudnak arra közlekedni, mivel a sokadrendű utat a közútkezelő nem is tisztítja, a javításról nem is beszélve. Hol van ilyenkor Gyopáros Alpár? De hát Lázár János csak egy alulképzett jogász, akinek gőze sincs a vasúti és a közúti közlekedéshez. Nagy mellénye nincs arányban a valódi tehetségével. Ott tartunk, mint a szocializmusban, a szakembereket felváltják a mindenhez is értő jogászok!
robipecs-uj
2023. augusztus 14. 10:11
Mikor a szocik bezárták a vasutat nálunk is - Ormánság, 100-200 fős települések sora - az volt a mondás, hogy csak 5 ember ult rajta egy szakaszon. Valóban, de az a település 3%-a volt egyetlen járaton. Tehát a lakosság számhoz is arányositani kellene. A Volánbusz is mindig azzal érvel, hogy ilyen helyen minek több járat, hiszen az 50 fös buszon csak 10-12 ember ül. Hát baszki, vegyél kisebb buszt akkor. De persze nem vesznek, megszüntetni egyszerűbb. Az utolsó busz Pécsrol 17:45-kor indul oda, a 40km-t 1,5 óra alatt teszi meg.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!